Ici la France, ici Reims et maintenant avec photos - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Hans Duivenbooden - WaarBenJij.nu Ici la France, ici Reims et maintenant avec photos - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Hans Duivenbooden - WaarBenJij.nu

Ici la France, ici Reims et maintenant avec photos

Door: hansduif

Blijf op de hoogte en volg Hans

08 Juni 2012 | Frankrijk, Reims


Images of sorrow, pictures of delight
things that go to make up a life
endless days of summer, longer nights of gloom
waiting for the morning light
scenes of unimportance, photos in a frame
things that go to make up a life

Genesis – Home by the sea


Lieve, beste allemaal,

Hier nog/weer een kort berichtje van de Pelgrim.
Met 682 km op de teller ben ik nu in Reims en heb eindelijk een echt internet-café gevonden,
dus bij dit verslagje en bij het vorige verslag staan nu ook wat foto's.

Inmiddels heb ik het helemaal gehad met het voortdurend zoeken naar een internet-café. Het is denk ik net als met telefooncellen: omdat iedereen een mobieltje heeft zijn die ook bijna niet meer te vinden. En dus hebben de lieve dames van Ground Control een netbook (toppie zeggen zij altijd) opgestuurd naar Auxerre, waar ik rond 23 juni hoop aan te komen. Ik zie nu al op tegen het extra gewicht, maar dat is dan ook het enige nadeel, verder zie ik heel veel voordelen. Overigens (kleine hint): SMS-jes ontvang ik geheel gratis...

Dank aan iedereen voor de lieve reacties op mijn vorige verslag, dat doet een pelgrim goed.
En ook dank voor alle wijze raad rond mijn knietjes, die houden mij vooral 's nachts nog vaak wakker...


Met warme pelgrimsgroet
en een dikke knuffel,
;-)
Hans Duif


PS Een volgende keer weer uitgebreidere PS-en incl. etappe-overzicht.

  • 08 Juni 2012 - 14:17

    Saskia:

    Bonsoir Reims, ici la vote d'Utrecht. Hans Duif: 12 points!

  • 08 Juni 2012 - 14:42

    Han:

    Ha Hans!
    Wat een baard, zeg!
    Zou-ie harder groeien naarmate je verder op weg bent!?
    Grtz, Han

  • 08 Juni 2012 - 15:02

    Bea:

    Verrassing zo snel al een verslag!

    Sjouw ze straks met een netbook ( of is een tablet lichter?)

    Verstuurd vanaf mijn IPad,

    Hugs,

    Bea

  • 08 Juni 2012 - 17:21

    Frans :

    Hans,

    Je ziet er na een kleine maand lopen al weer lekker
    rood/bruin uit; pas wel op met je tere huidje na
    alle perikelen die je al had...; "Goed insmeren"
    zegt mijn mams altijd..... ;-)

    Sterkte Hans, en ik heb steeds meer respect voor
    je gekregen..!

    Groet,
    8-)
    Frans

  • 08 Juni 2012 - 17:35

    Bob:

    Hallo Hans,

    Je bent lekker opgeschoten.
    Scheermesjes zijn niet zwaar hoor en je kunt ze altijd weggooien na gebruik.
    Maar ja Pelgrimeren doe je niet om van alle gemakken voorzien te zijn.

    Succes

    Bob

  • 08 Juni 2012 - 17:43

    Paul:

    Dat gaat er gezond uitzien straks in Rome. Succes op je weg naar Nancy (mooie stad).

  • 08 Juni 2012 - 19:35

    Ida:

    Hallo lieve Hans,
    Wat heb je al een lekker rood hoofdje en met baardje wordt je al een waardige pelgrim.
    Om jaloers op te worden al die mooie plaatjes van de landschappen, die je tegen komt.
    Al mankeer ik wel niets aan mijn knie, ik doe je het toch niet na. Ik heb er bewondering voor.
    Heel wijs, dat je een netbook over laat komen. Iedere tijd heeft weer zijn eigen pelgrims, dus vrolijk verder en geniet!

  • 09 Juni 2012 - 11:45

    Marja :

    Lieve Hans,
    wat een avontuur! Zou af en toe wel even over je schouder mee willen kijken na het lezen van je belevenissen. Super hoor, maar ik begrijp ook dat het af en toe afzien is, zeker als je zo'n last van je knie en tenen hebt. Vervelend hoor. Wat mooi om te zien is dat jij in ieder geval goed weer hebt, zo'n heerlijke bruin/ rood hoofd heb je al gekregen. Hier is het weer heel wat anders, wij lopen met winterjassen aan vanwege de kou. Ik zou zeggen, blijf lekker richting het Zuiden lopen, daar zal het vast beter zijn.

    Lieve Hans, heel veel succes en ook sterkte verder met je tocht. We blijven je volgen!
    Lieve groet van de Beemertjes

  • 09 Juni 2012 - 12:02

    Tl:

    Lieve Hans,

    Leuk weer iets te horen van je. Je bent al aardig opgeschoten. Jammer dat je nog steeds last van je knie hebt. Ik wens je, ook namens Leo, veel loopplezier en dat je kunt blijven genieten van al het moois wat je tegenkomt. Ben je Reims nog ingeweest? Of misschien in de kathedraal?
    Hier gaat het goed.

    Warme groet van ons samen, heel veel liefs en knuff,

    Til

  • 10 Juni 2012 - 14:49

    Lieve Hans,:

    Fijn om weer wat van je te horen en wat ben je opgeschoten!!! Leuk om de foto's te kunnen bekijken en wat zie je er ontspannen uit!!. Zullen we het maar niet over de linkse flank hebben misschien gaat het dan wel eerder over? Heeft het je beperkt in het lopen en daardoor in je tijdsschema? Hier gaat alles naar wens hebben het een beetje koud, maar zo te zien heb jij daar absoluut geen hinder van. Ontvang van ons een hartelijke groet, een dikke knuf en een warme klop. Liefs Henry en Hanneke

  • 10 Juni 2012 - 15:42

    Jacqueline:

    Hoi Hans,

    leuk alweer een berichtje van je te zien.
    Ik heb je mailtje dit weekend doorgestuurd naar Fred, ik weet niet of hij het al gelezen heeft.
    Je hebt al een aardige wandeling in de benen, jammer dat je knieën nog opspelen.
    Je naam duikt regelmatig op de 14e op, de collega's zijn benieuwd hoe het met je gaat. Ik houd ze op de hoogte.

    Wandel lekker verder, tot je volgende verslagje,
    groetjes, Jacq.

    ps. Ik zag je melding over gratis sms-jes: ik ga Jack deze week nog om je mobiele nummer vragen.

  • 11 Juni 2012 - 14:43

    Henriette:

    jemig Hans wat ben je toch een kanjer. je ziet er goed uit op de foto. een echte doorgewinterde (gezomerde) pelgrimganger. Super foto's erg leuk en natuurlijk een geweldig reisverslag.
    Take care, good luck and keep up the good spirit. dikke knuffel van ons H&M

  • 13 Juni 2012 - 10:54

    Paul:

    Ik beschik helaas niet over je mobiele nummer om je een sms te kunnen sturen, vandaar maar op deze manier. Ik wil je alvast van harte feliciteren met je verjaardag morgen. Wellicht loop je op die dag met een vrolijk en warm zonnetje en geniet je vast 's avondspits van een overheerlijk glas bier of wijn. Dat je nog maar lang en in gezonde staat mag blijven genieten van het leven.

  • 13 Juni 2012 - 12:33

    Marja:

    Hey Hans,
    gaat alles nog naar wens? Ik hoop niet dat je regen hebtgehad vandaag. Want op het moment dat ik zit te kijken regent het in Reims, maar ja.... daar ben jij natuurlijk allang voorbij!
    Ben ook heel benieuwd waar je nu bent. Maar goed dat zullen we vast snel lezen. Als jij je mobiele nummer in je verslag zet kan ik je smsm-en. Ik heb nl geen nummer van je. En je bent tenslotte morgen jarig! Als ik toch nog geen nummer heb voor morgen wens ik je alvast een fijne verjaardag, waar je ook bent op dat moment. Heb je wel ballonnen bij je? Om jezelf een beetje het verjaardags gevoel te geven? Wij drinken hier een glaasje op je. Veel plezier.
    Lieve groet,
    De Beemertjes

  • 13 Juni 2012 - 15:54

    Frans Pabst:

    Hallo Hans,

    Ik zal me niet scharen achter de al meermalen geuite opm. dat
    je mobiele nummer niet bekend is, maar dat houdt in dat ik
    op deze wijze je voor morgen een hele fijne verjaardag (Abraham)
    toe te wensen..!!
    Misschien dat de mensen van je onderkomen je een beetje zullen
    verwennen en dat je misschien vanavond ook mag genieten van de
    wereld derby tussen Nederland en Duitsland. Is weer goed voor
    Akzo Nobel Coatings want alle kranten zijn oranje gekleurd, dus
    ook wij varen er wel bij....
    Ik hoop dat het verder heel goed gaat met je knieën en alle andere
    lichaamsdelen en dat je niet daardoor in je plezier teveel wordt
    beknot..!

    Veel sterkte en een hele fijne dag morgen..!! :-)

    Hartelijke groet,

    Frans


  • 13 Juni 2012 - 22:01

    Van Harte:

    marjolijn

  • 13 Juni 2012 - 22:16

    Lily En Jeu Dassen :

    Hoi Hans,

    Hartelijk gefeliciteerd met je 50ste verjaardag !!!
    Trakteer jezelf op een pilsje ondanks dat Duitsland met 2-1 gewonnen heeft van Nederland.
    Groetjes van Lily en Jeu Dassen uit Gronsveld

  • 14 Juni 2012 - 05:45

    Bea:

    HAPPY BIRTHDAY en WANDEL ze!

    Een kaartje hoeven we niet te sturen want die les je pas over een aantal maanden.
    We nemen wel een extra wijntje vanavond :-)

    Edwin & Bea

  • 14 Juni 2012 - 07:05

    Jan Harm:

    Gefeliciteerd, nog vele jaren in goede gezondheid en een voorspoedige wandeling!

  • 14 Juni 2012 - 07:18

    Reina En Opaal:

    Lieve Hans,

    Van harte gefeliciteerd met verjaardag nummer 50!
    We hebben je digi-kaartje gestuurd, hopelijk kun je het openen.
    We vertrouwen er op dat jij jezelf op iets lekkers ter ere van de halve eeuw trakteert...

    Dikke knuffels van les dames de BH.

  • 14 Juni 2012 - 07:58

    Saskia:

    Lieve, baardige pelgrim, vandaag is het dan zover: je bent 50 jaar! Een dag om bij stil te staan. Dat zul jij niet letterlijk doen maar onder het lopen. Drink vanavond een lekkere borrel op jezelf, dan doen wij dat hier op jou. GEFELICITEERD!!!

  • 14 Juni 2012 - 08:52

    Wilma:

    Héeee globetrotter, gefeliciteerd, nu mag je pas echt een abonnement op '50-plus' nemen.
    En, waar haal jij nu je mosterd vandaan?
    Succes, en sterkte met je knietjes!
    Ciao, Wilma

  • 14 Juni 2012 - 17:01

    Nick:

    Hans, van harte gefeliciteerd!
    groeten

  • 14 Juni 2012 - 19:38

    Henry En Hanneke:

    Van harte proficiat met deze bijzondere verjaardag!
    We hebben je vannacht om 12 uur een sms-je gestuurd om je te feliciteren met je 50ste verjaardag. Hopen dat deze overgekomen is maar voor de zekerheid ook nog even op deze manier. Wat een mijlpaal! Zet je tegen deze mijlpaal ook even je rugtas?? Hou vol, je gaat nu beginnen aan het beste gedeelte van je leven!. Heel veel liefs van ons Henry en Hanneke

  • 14 Juni 2012 - 20:01

    Jacqueline:

    Hoi Hans,

    van harte gefeliciteerd met je 50ste verjaardag.
    Ik heb je vandaag ge-sms-ed, want bellen met Hallobuitenland.nl is mij , ICT-deskundige (?????), niet gelukt.

    Wandel ze, Jacqueline


  • 14 Juni 2012 - 21:01

    Maaike En Benno:

    De dag is nog niet om, je bent nog jarig! Gefeliciteerd met je halve eeuw!
    Je ziet er blozend gezond uit :-). Geniet lekker verder.
    Benno en Maaike

  • 16 Juni 2012 - 22:19

    Esther & Co:

    Zo lieve neef, wat een ontzettende kanjer ben jij! Ik ben helemaal in en bijgelezen en vind het super dat je ons (de lezer) zo betrekt in wat je meemaakt...
    Ik hoop dat je een plezierige verjaardag hebt gehad en helemaal suf gesmsd bent door iedereen (volgens mij heb je veel 'volgers' ) zodat je niet 'alleen' hebt gevoeld.
    Grappig en mooi om te lezen dat je (ondanks je mooie leeftijd...) nog steeds nieuwe ontdekkingen van jezelf doet en je grenzen blijft verleggen. Dat bewonder ik.

    Warme groet van Pet, Es, Nua Kymo & Jeli

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Voetreis naar Rome

Actief sinds 02 Feb. 2012
Verslag gelezen: 987
Totaal aantal bezoekers 48530

Voorgaande reizen:

05 Mei 2012 - 28 Oktober 2012

(d)Rome(n)

Landen bezocht: